wtorek, 22 grudnia 2015

#15 PREZENTY DIY - PIERNICZKI

Zdecydowałam razem z moją siostrą że w tym roku naszym babcią zrobimy prezenty samodzielnie. W sumie to nie pierwszy rok jak właśnie takie prezenty im dajemy, bo właśnie z takich najbardziej się cieszą. W tamtym roku robiłyśmy same kartki świąteczne, a dwa lata temu kule śnieżne. Tym razem padło na pierniczki w słoikach.

Przepis znalazłam na blogu jednej z dziewczyn, niestety nie pamiętam na którym. Jest on na około 100 sztuk ale to zależy jak rozwałkujecie ciasto. Ja każdego składnika dodałam dwa razy, a pierniczków wyszło ponad 150 sztuk.

Przepis na 100 sztuk:

  • 0,5 kg mąki pszennej/ tortowej
  • 20 dag miodu- 4 duże, pełne łyżki
  • 20 dag cukru pudru (ja dałam zwykły)
  • 125 g masła/ margaryny
  • 1 jajko
  • 1 pełna łyżeczka sody oczyszczonej
  • 3 czubate łyżeczki przyprawy do piernika
  • szczypta soli


Masło, miód i przyprawę do piernika lekko podgrzać, ale nie gotować- ma wyjść płynna masa.
DO miski wsypać mąkę, sodę i sól, wlać letnią- rozpuszczoną masę.
Dodać resztę skłdników i wymieszać do gładkiej konsystencji.
Gotowe ciasto zawinąć w folię spożywczą i wstawić do lodówki na 2 godziny.
Wyciągnąć z lodówki na 10-15 minut, podzielić na 4 części i rozwałkować na około 0,5 cm- foremkami wycinać pierniczki.
Układać na natłuszczonej blasze/ papierze- zachować odstępy.
Piec 10-15 minut w 160-170 stopniach- TERMOOBIEG! 
Obstawić do ostygnięcia i dekorować.



Udekorowałam tylko kilka sztuk pierniczków.
 Babcie dostaną je w słoiczkach z Pepco przyozdobionych w czerwone wstążki i karteczki.

W słoiczkach jest po jednym przyozdobionym pierniku, dla babć mojego narzeczonego będą to pierniki- Pan młody, a dla moich pierniki- Pani Młoda.

Mam nadzieję że prezenty się spodobają i babcie ze smakiem je skonsumują.

Dajcie znać czy wy robiłyście jakieś prezenty DIY?
buziaki ;*;*;*

PS- Przepraszam że tylko jeden pomysł, niestety nie miałam czasu na więcej bo tydzień przed Świętami zmarł mi jedyny dziadek :(

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz